fbpx
Live the Wellness

Πως θα αποκτήσουμε μια πιο ενσυνείδητη διατροφή

By 8 Ιουνίου, 20187 Αυγούστου, 2020No Comments

Το να “τρώω σωστά” είναι τέχνη και η ενσυνείδητη διατροφή (mindful eating) αποτελεί μια αρχαία πρακτική η οποία θέτει τις βάσεις

Ενσυνείδητη διατροφή (Mindful eating): Ορίζεται ως “να έχω επίγνωση της εμπειρίας του φαγητού όπως εξελίσσεται στο παρόν, χωρίς άσκηση κριτικής, εστιάζοντας την προσοχή στις αισθήσεις, συμπεριλαμβανομένου των σωματικών και συναισθηματικών ερεθισμάτων” (Dr. Albers 2008 and Celia Framson and colleagues 2009)
Όταν τρώμε και το μυαλό μας είναι εστιασμένο σε κάθε μπουκιά, απολαμβάνοντας την γεύση και την θρέψη που μας δίνει η τροφή που τρώμε, ασκούμε ενσυνειδητότητα (mindfulness)!

Αποδεδειγμένα οφέλη της ενσυνείδητης διατροφής (mindul eating) είναι ο καλύτερος έλεγχος της θερμιδικής πρόσληψης, απόλαυση, ποιοτικότερες επιλογές, μακροπρόθεσμη διατήρηση του σωματικού βάρους.

Το φαγητό είναι πηγή θρέψης, αλλά και ικανοποίησης των αισθήσεων. Είναι σημαντικό να δίνουμε προσοχή στα χρώματα, τις μυρωδιές, την γεύση, στην εμπειρία του φαγητού ως σύνολο. Ένα γεύμα γίνεται πιο απολαυστικό όταν καταφέρουμε να μειώσουμε την παρόρμηση μας και να αυξήσουμε την ενσυνειδητότητα στην διατροφή μας. Κάποιες πρακτικές που θα μας βοηθήσουν:

  1. Τιμάμε το φαγητό. Εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας.
  2. Ενεργοποιούμε και τις έξι αισθήσεις.
  3. Σερβίρουμε σε μέτριες ποσότητες.
  4. Απολαμβάνουμε μικρές μπουκιές και μασάμε καλά.
  5. Τρώμε αργά και αποφεύγουμε την υπερκατανάλωση τροφής.
  6. Δεν παραλείπουμε γεύματα.
  7. Προτιμάμε μια διατροφή βασισμένη σε τροφές φυτικής προέλευσης (η Μεσογειακή Διατροφή αποτελεί τo καλύτερο πρότυπο), για την υγεία μας, αλλά και για την μητέρα Γη! 

Με τον τρόπο αυτό, καταφέρνουμε να έχουμε μια πιο ενσυνείδητη διατροφή χωρίς παρόρμηση που θα μας βοηθήσει να κατακτήσουμε το βάρος που επιθυμούμε, την ευεξία που αναζητάμε και την ικανοποίηση!

 

Με αγάπη,
Χριστίνα